אחסון אתרים וקידום אתרים?

 

קיים קשר ישיר ואף חזק בין אחסון אתרים לבין קידום אתרים - ולכן כל מי שבונה אתר במטרה שזה יצליח למשוך כמה שיותר גולשים, היינו במטרה להקים אתר כמה שיותר מקודם, צריך לעמוד על הקשר בין קידום אתרים לבין אחסון אתרים.

 

אחסון אתרים הוא תנאי הכרחי לקידום מוצלח ברשת האינטרנט.  אחסון אתרים נכון לא יבטיח לכם מיידית קידום אפקטיבי אבל פתרונות לא טובים של קידום אתרים כן יפגעו בסיכויי ההצלחה שת האתר ברשת האינטרנט ולכן אחסון אתרים בצורה האופטימלית היא בסיס. מי שעדיין לא מבין את הקשר בין הצלחת האתר לבין הקידום שלו, זה מאוד פשוט: גולשים מחפשים מילים ומושגים במנועי החיפוש, במקרה שלנו בארץ זה בגוגל ישראל. בכדי שגוגל ישראל יפנה גולשים אל האתר שלכם על פני אתרים אחרים המספקים מידע ושירותים באותו תחום או בתחומים מקבילים, עליכם להשקיע בקידום אתרים וחלק מהתהליך הוא אחסון אתרים על גבי רשת מקומית, על שרת חזק וכן אחסון אתרים בחברות המספקות שירותי תמיכה, זיהוי בעיות בשרת וטיפול בזמן אמת בכדי להבטיח נגישות לאתר בכל עת.

 

אחסון אתרים - גישה לרשת

 כאשר אתר נכתב בעברית והוא מיועד עבור הקהל המקומי, היינו עבור הגולשים הישראלים, כלומר אתר שהדומיין שלו מסתיים בסיומת IL.CO יהנה מקידום כאשר הוא ממוקם דווקא על שרת מקומי כלומר בחוות שרתים בארץ. לעומת זאת, כאשר אתר נכתב באנגלית ומיועד לגולשי הרשת הבינלאומית, עדיף למצוא פתרון אחסון אתרים בצורה בינלאומית היינו לאחסן את האתר על שרתים בחממות זרות ובעיקר במדינת היעד הראשית. אחסון אתרים על גבי שרתים ספציפיים נותמת עדיפות לאותם אתרים על פני אתרים הממוקמים על שרתים זרים וזה ההגיון שצריך להנחות אתכם כאשר אתם מחפשים פתרונות אחסון אתרים (אתם צריכים לשאול את עצמכם מיהם קהלי היעד העיקריים של האתר).

 

אחסון אתרים - נפח האתר

קיים קשר בין הנפח של לבין סיכויי ההצלחה שלו במנועי חיפוש. בכדי שמנוע חיפוש יפנה אליכם גולשים, צריכה להיות התאמה בין התכנים המצויים אצלכם באתר לבין מילות החיפוש וכן הצירופים המחופשים על ידי הגולשים. ככל שיש לכם יותר תכנים ממוקדים ובעיקר מאמרים, כתבות, חדשות... כך הסיכוי שמנוע החיפוש ימצא לנכון להפנות אליכם גולשים גבוה יותר. ולכן, כאשר אתם מחפשים אחר פתרונות אחסון אתרים, המנעו מכל פתרון אשר מגביל אתכם בנפח האתר, בכמות התכנים, בסוג התכנים ובתדירות בה מותר לכם להעלות תכנים. כמו כן, חשוב להזהר מפתרונות אחסון אתרים בהם קיימת הגבלה על נפח האתר והגישה לגולשים מוגבלת לכמות או לשעות ספציפיות. אתרים עם מגבלויות טכניות הם אתרים אשר לא נהנים מקידום אופטימלי במנועי החיפוש וזו החמצה שמקורה בבחירת פתרונות אחסון אתרים בלתי מקצועיים.

 

לסיכום כל אתר שנבנה נבנה במטרה למשוך כמה שיותר גולשים תוך שהאתר גדל ומתפתח מבחינת כמות התכנים ואיכות התכנים. פתרונותאחסון אתרים אשר אינם מאפשרים או פוגעים ביכולת האתר להתפתח ולמשוך כמות מקסימלית של גולשים הם פתרונות גרועים ויש להמנע מהם גם אם יציעו לכם תפרונות אלו בחינם.